Engström

2017-07-24
10:16:29

Stor skillnad på mjukglass och mjukglass

För några år sedan började vi sälja mjukglass i min butik i Skoghall. Mjukglassälskare som jag är så ville jag få tag på en så god mjukglassmix som möjligt. Förra året köpte jag även en ny mjukglassmaskin som kan ta i stort sett all mix som finns. Så, det finns inga begränsningar på den biten. Jag har helt enkelt gjort ett val baserat på hur jag tycker att en god mjukglass ska smaka. Efter att ha provat några olika märken i diverse kiosker så föll valet på SIAs ”Hannah”-mix. GB är, som de flesta säkert känner till, störst i Sverige på pinnglass. Jag tippar på att de även är störst på mjukglass då det allt som oftast är deras mjukglass man ser. Efter att ha provat, och fastnat för, SIAs ”Hannah”-mix (låglaktos) kommer jag aldrig någonsin förstå att så många väljer GB:s mjukglass. För det som skiljer är, precis allt! GB:s mjukglass smakar nästan ingenting. Den funkar för de som alltid äter mjukglass med strössel eller topping, då känner man inte så mycket smak av glassen. Men vill man njuta av en god mjukglass så är det som natt och dag. SIAs mjukglass är krämig och har en tydlig smak av vanilj. Den smakar väldigt mycket mer och godare helt enkelt, precis som en mjukglass ska smaka. Det är med andra ord STOR skillnad på mjukglass och mjukglass. Prova själv.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: