Engström

2016-12-21
19:39:00

Introduktion

Hej!

Jag driver sedan augusti 2006 servicebutiken Direkten Nöje i Skoghall, ca åtta kilometer från Karlstad. När jag köpte butiken var det i princip en renodlad videobutik, fullproppad med hyrfilmer i en ganska mörk och sliten lokal. Utöver detta fanns endast ett par godisställ, en kyl med drycker, samt ett par chipsställ. Idag erbjuder vi spel från Svenska Spel och ATG, över 150 sorters kvalitetslösviktsgodis, vilket är störst sortiment i Hammarö kommun, mjukglass, tobak, smörgåsar, tidningar, telefonkort, Kassagirot, diverse presentkort, korv, kaffe, fikabröd, för att bara nämna en del. Vi befinner oss även i en betydligt ljusare och fräschare lokal sedan några år tillbaka.
Omsättningen har gått från 1,3 miljoner till över 4 miljoner, plus provisioner.
Detta är min huvudsakliga sysselsättning.

Förutom detta så har jag en nättidning med fokus på hårdrock som grundades 2002. Sidan är idag en av Sveriges största av sitt slag och har över 65000 unika besökare varje månad. Metalcentral, som sidan heter, kan du besöka här: www.metalcentral.net.

Mitt intresse för företagande har gått från att det i början mest fanns en nyfikenhet över hur det skulle vara att driva eget, till att idag vara en hel livsstil. Min huvudsakliga verksamhet, butiken, har utvecklats en hel del under dessa år, men jag jobbar ständigt med att fortsätta att utveckla och mitt mål är fler företag i framtiden. Jag söker ständigt efter ny inspiration genom att se mig omkring i andra butiker och läsa böcker av framgångsrika företagare. Inspiration är viktigt och att kunna lära av andra är väldigt viktigt. På den här bloggen kommer jag att skriva om mitt företagande och mitt jobb med butiken, om personliga åsikter gällande företagande, servicehandeln och produkter och även en del om sociala medier. Sociala medier och framför allt hur företag kan växa genom sociala medier, är något  som jag har intresserat mig för i många år nu.

Att vara företagare innebär väldigt mycket hårt jobb har jag fått erfara. Förhoppningsvis kan jag bidra med någon form av inspiration och lite tips, och förhoppningsvis även knyta fler kontakter.

För mer info om mig, se ”Om mig”.

/Johan
 
 Foto: Christine Holm, Koi Produktionsbyrå
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: