Engström

2017-12-19
08:07:13

Stora företag, inte lika serviceinriktade?

De flesta som driver företag känner säkert till vikten av god service. I dagens samhälle där sociala medier har blivit så enormt stort är service och ett gott rykte viktigare än någonsin tidigare.
Vilka är då mest servicemedvetna? Oftast är det småföretagare. Jag har vid ett flertal tillfällen varit med om hur diverse kundtjänstarberare hos stora företag inte varit speciellt intresserade av att lösa problem som de själva har orsakat. Problemen har lösts först när någon chef har blivit inblandad. Hur kommer det sig? Slutar man att bry sig när man når en viss nivå? Jag tror inte det. Däremot kanske man inte tänker lika mycket på hur enormt viktigt det faktiskt är med god service. Ett stort företag kan givetvis få dåligt rykte av att inte behandla sina kunder på ett bra sätt, men det glöms bort av den stora massan ganska snabbt. För småföretagare är det en helt annan sak. Kundunderlaget är betydligt mindre och ett dåligt rykte kan göra stor skada. Men det borde egentligen inte vara någon skillnad. Bra service får kunden att må bra, att bli glad, att återkomma, medan dålig service kan få vem som helst att bli frustrerad och besviken under en lång tid. Som det gamla talesättet lyder, ”behandla andra som du själv vill bli behandlad”. Svårare än så borde det egentligen inte vara.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: