Engström

2017-01-08
10:36:00

Viktigast att tänka på för att växa på sociala medier

Att sociala medier är värdefullt för företag och föreningar känner nog de flesta till. Om du avsätter en del tid så kan du, ditt företag, eller din produkt växa ordentligt med hjälp av sociala medier. Jag skapade min första grupp på Facebook 2009 och började då intressera mig mer och mer för hur man kunde få grupper, sidor och företag att växa på Facebook. Jag har i dagsläget två sidor på Facebook som jag sköter. Dels en för min nättidning om musik. Den sidan har drygt 10.000 likes, sedan har jag en sida för min butik som börjar närma sig 2000 likes. Jag har även hjälpt till att sätta upp sidor, samt bidragit med lite uppdateringar till några andra Direkten-butiker i Värmland.
Med lite googlande kan man enkelt hitta hur många olika sidor som helst med information och tips om sociala medier. Men, det absolut viktigaste är: om du har för avsikt att synas med ditt företag, oavsett om det är på Facebook, Instagram eller Twitter, så se till att vara aktiv. Det kan tyckas vara en självklarhet, men jag har sett många sidor från olika företag på Facebook och Instagram där det gått så lång tid som ett halvår mellan uppdateringarna. Det ger ungefär intrycket av att ditt företag är lika aktivt.
Jag tycker att alla företag ska använda sociala medier, men se till att avsätta tid. Ta några minuter, några dagar varje vecka så att uppdaterandet blir regelbundet.
Så, för att summera det hela, alla bör finnas på sociala medier, åtminstone på de största, men det gäller att vara aktiv för att lyckas. Att finnas och inte uppdatera ger sämre reklam än att inte finnas alls.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: