Engström

2016-12-26
12:59:00

Daglig koll på omsättningen

Jag läste för några månader sedan en artikel om en företagare som driver ett antal Mc Donald’s-restauranger, bland annat i Karlstad. Han nämnde att han inte kan låta bli att ha daglig koll på sina restaurangers omsättning. Jag känner väldigt mycket igen mig i det där. Under mina tio år som butiksägare har jag haft två olika kassasystem där båda har haft möjligheten att ha koll på omsättningen via nätet. Så länge som jag har en internetuppkoppling kan jag alltså gå in via valfri dator eller mobil och ha daglig koll på min försäljning. Det här är något som jag verkligen inte kan klara mig utan. Varje kväll går jag in och kollar hur dagens försäljning har varit. Har jag någon ledig dag går jag in och tittar. Åker vi bort någonstans så kan jag gå in och titta via mobilen. Efter varje månadsslut jämför jag även mot tidigare månader för att se vad vi kan göra för att öka omsättningen ytterligare. Även om man kanske inte måste ha daglig koll på sin omsättning så är det ändå väldigt viktigt att ha så mycket koll som möjligt om man ständigt ska kunna gå framåt. Själv vill jag alltid ha daglig koll.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: