Engström

2017-02-20
12:34:05

Fem snabba tips för att få din Facebook-sida att växa

Jag vet av erfarenhet att det kan vara svårt att få sin Facebooksida att växa och att det tar tid. Som jag har nämnt tidigare så skapade jag min första grupp på Facebook 2009 och började då intressera mig mer och mer för hur man kunde få grupper, sidor och företag att växa på Facebook. Idag har jag en sida för min nättidning om musik. Den sidan har i skrivande stund drygt 10.300 likes. Sedan har jag en sida för min butik som börjar närma sig 2000 likes. Jag har även hjälpt till att sätta upp sidor, samt bidragit med lite uppdateringar till några andra Direkten-butiker i Värmland.
Googlar man lite på ämnet kan man hitta hur många sidor som helst med tips. Det finns väldigt mycket att läsa och att leta rätt på, så här kommer 5 snabba tips på vad jag tycker är viktigast:

* Först och främst måste du vara inställd på att ständigt vara aktiv och att uppdatera ofta. Det är det absolut viktigaste. Att finnas och inte uppdatera ger sämre reklam än att inte finnas alls, så ta några minuter, några dagar varje vecka så att uppdaterandet blir regelbundet.

* Börja med att bjuda in alla dina vänner och bekanta på Facebook till din sida. Uppmana även alla att dela länken till din sida och att dela dina inlägg.

* Se till att skriva ut länken överallt. I dina mail, på dina visitkort och i all marknadsföring.

* Annonsera, både genom att marknadsföra själva sidan på Facebook och att marknadsföra utvalda inlägg. För en ganska liten peng kan du nå ut väldigt mycket. Jag skulle säga att det idag är ett måste att marknadsföra vissa inlägg på Facebook.

* Satsa på tävlingar. Det ger oftast många kommentarer, vilket leder till att fler upptäcker din sida.

Mina sidor på Facebook:
Metalcentral (nättidning om hårdrock)
Direkten Nöje Skoghall (min butik)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: