Engström

2019-01-08
19:05:34

Att inspirera och inspireras

Det är viktigt att tänka på att livet inte är någon tävling. Du ska givetvis göra ditt yttersta för att utveckla dig själv på alla möjliga sätt och alltid sträva efter att bli så bra som möjligt, för din egen skull, inte för att du ska tävla mot någon annan. Med dagens sociala medier ges vi en ypperlig chans att få ta del av kunskap från framgångsrika människor. Jag själv tycker att det är enormt inspirerande att se hur människor lyckas att komma långt i livet efter att de verkligen har kämpat hårt. Det ger mig lite extra motivation att kämpa hårdare. Alla delar dock inte den uppfattningen. Ibland ser man hur folk nästan försöker leta fel hos framgångsrika människor för att ha något att klaga på. Jag förstår det inte. Jag tycker det vore väldigt tråkigt att inte kunna inspireras av andra människor. Att inspirera och att inspireras är en väldigt viktig del av vår utveckling. Generellt sett så behöver människan bli betydligt mycket mindre egoistisk. Det skulle gynna oss alla, både när det gäller företagande och i det privata livet. Dela med dig av din kunskap och var glad åt både din egen och andras framgång.
 
 
Kommentar:
2019-01-09 @ 00:15:01

Jag håller med dig! Jag vet inte om det är den svenska avundsjukan som är orsaken till att det ibland letas fel hos framgångsrika människor. Men oavsett anledning så är det inte roligt när man har kämpat hårt. Det finns ingen som är fullärd på allt eller har erfarenhet av precis allt. Kunskap är viktig att söka och ta del av. Annars är det omöjligt att utveckla sig.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: